loading...
فرش ماشینی
مدیر سایت مدرن فرش بازدید : 192 چهارشنبه 09 آبان 1397 نظرات (0)

چگونه فرش با کیفیت انتخاب کنیم ؟

فرش های ماشینی امروزه جزیی از منازل ما ایرانیان و حتی جهانیان به حساب می اید .و بیشترین نقش را در چیدمان منازل ما ایفا میکند .ما خوداگاه و ناخوداگاه منازل مان را تحت تاثیر رنگ و طرح فرش ماشینی مان چیدمان می کنیم .فرش های ماشینی در انواع جنس و انواع طرح وجود دارد اما اینکه ما چه نوع از ان را می پسندیم به نوع سلیقه ی ما بستگی دارد .

گذشته از شکل ظاهری فرش ماشینی می خواهیم در این مقاله در مورد کیفیت فرش ماشینی صحبت کنیم .

فرش ماشینی در کیفیت های متفاوت در بازار وجود دارد و عرضه می شود .اگر چه فرش ماشینی در مقایسه با نوع دستباف ان هزینه ای کمتر دارد اما هم چنان جز کالاهای لوکس و پر هزینه به حساب می اید .و قیمت فرش ماشینی نسبت به سایر وسایل منزل بسیار بالاتر است .و ماشینی بودن ان دلیل پایین بودن کیفیت و قیمت ان نیست .

در کل انتخاب یک فرش ماشینی زیبا ، با دوام که هم کیفیت بالا و هم قیمت مناسبی داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

در گذشته به دلیل کمتر بودن تنوع محصولات فرش ماشینی راحت تر میشد فرش ماشینی انتخاب کرد اما امروزه به دلیل کثرت تولیدکنندگان انتخاب یک فرش که تمام خصوصیات یک فرش ایده ال را داشته باشد ، کاری بسیار دشوار است .مخصوصا به این دلیل که شما اصلا با نگاه به ظاهر یک فرش نمیتوانید ،به کیفیت درون ان پی ببرید و متوجه شوید در صورت خریداری ان و استفاده ی دراز مدت ان ، چقدر برای انها کارکرده و ماندگاری خواهد داشت ؟

 مقاله مرتبط : فرش ماشینی اکریلیک 


تمامی فرش های موجود در بازار هم از طرح های خوبی برخوردارند و هم رنگ های انها چشم نواز است .و با لمس ان به راحتی لطافت ان را حس می کنیم ، اما ایا این ها کافی است و نشانه ای است از یک فرش خوب و باکیفیت ؟

خیر چیزی که بین یک فرش با کفیت و بی کیفیت تفاوت ایجاد می کند این است که بعد از اینکه از فرش تان استفاده کردید، رنگ و جلای یک فرش بی کیفیت بعد از چندین بار شست و شو از بین میرود و جلا و درخشش خود را از دست میدهد و به یک فرش بی رنگ و رخ تبدیل می شود .فرش بی کیفیت نشانه های دیگری نیز دارد که در زیر به ان اشاره میشود :

 

فرش تان ممکن است اب برود .

این فرش بی کیفیت در تابستان گرم بوده و در زمستان سرد است که این نشانه ی عایق نبودن این فرش است .

نخ و مو به ان چسبیده و با جارو شدن از ان جدا نمیشود .

به سختی جارو میشود .

 

راه های انتخاب فرش ماشینی با کیفیت 

برای انتخاب یک فرش ماشینی با کیفیت و متناسب با سبک زندگیتان بهتر است که مراحل زیر را دنبال کنید :

 

1- قبل از هر چیز کاربری اتاق تان را در نظر داشته باشید .باید فرشی انتخاب کنید که مناسب بوده ومطابق ایده ال هایتان باشد .برای مثال فرشی که برای یک اتاق ناهارخوری و یک اتاق پر رفت وامد ،انتخاب می کنید باید قابلیت پاخوردن داشته باشد .و برای اینکه مدت زمان طولانی از ان استفاده شود و در برابر گردوغبار مقاوم باشد ، باید کیفیت بالایی دارا باشد که بتواند تاب بیاورد و هم چنان با رنگ و لطافتی شبیه روز اول به خانه شما زینت دهد .

اما برای یک اتاق خواب کم رفت وامد که مکانی تنها برای استراحت است و یک فضای خلوت به حساب می اید بهتر است که از فرش با الیاف لطیف و طیف رنگی روشن استفاده شود .با این انتخاب تان فضای اتاق تان یک فضای زیبا و لطیف و ملایم خواهد داشت .

همچنین فرش های پرزبلندی نیز هستند که برای مکان های پر رفت و امد نیستند اما برای فضاهایی که رفت و امد چندانی ندارند مناسب اند .استفاده از انها برای اتاق هایی مثل اتاق نشیمن ، اشپزخانه و اتاق کودکان که احتمال ریختن مواد بر روی انها بسیار زیاد ریخته و به درون پرزها راه یافته و فرش تان محلی برای رشد باکتری می شود که به زودی کهنه شده و باید دور بیافتد .

 

2- دومین مورد که باید در انتخاب فرش تان مد نظر قرار دهید ،این است که سبک زندگیتان را در نظر بگیرید .اگر در اعضای خانواده تان ورزشکار دارید ، و یا کودکی دارید که در سن رشد است و ممکن است در اثر بازی کردن فرشتان را کثیف کند به جای اینکه او را از بازی کردن منع کنید بهتر است که فرش منزل تان را تیره انتخاب کنید تا کثیفی را کمتر نمایان کند .

بهتر است از طرحهای با نقوش کم و روشن استفاده کنید .

هم چنین محل زندگی ما میتواند تاثیر زیادی در انتخاب ما داشته باشد .به طور مثال در شهر های بزرگ صنعتی که به زودی وسایل ما دوده می گیرد ، در تصمیم ما تاثیر می گذارد و افراد برای مشخص نبودن این تیرگی رنگ های تیره تر برای وسایل منزل شان انتخاب می کنند .

مثل پنجره های دو جداره که در این شهر ها باید انتخاب شود زیرا اگر چنین نباشد کل منزل را تیرگی و الودگی شهری پر می کند .

 

3- جنس فرش تان را نیز دقت کنید .به این نکته توجه کنید که فرش هایی که جنس الیاف انها از مواد نایلونی است در برابر رطوبت مقاوم است و در برابر تغییر شکل مقاوم است ولی این دسته از فرشها گرد و غبار را به سادگی به اطراف منتقل میکنند .

و در برابر اجسام داغ مثل ماهی تابه و قابلمه داغ  شکل خودشان را از دست می دهند .و نابود می شوند .برای اینکه این دغدغه ی تغییر شکل را نداشته باشید ، می توانید از اکریلیک استفاده کنید .

جنس الیاف و فرش می تواند در ماندگاری فرش بسیار تاثیر گذار باشد .پس از گذشت سالیان سال می توانید متوجه شوید که فرش تان دارای کیفیت بوده و دچار تغییر حالت نشده و ماندگاری بالایی ندارد .

اما فرش های اکریلیک علاوه بر کیفیت و مقاومت بالایی که دارند ، پرزدهی بالا و قیمت بالاتری دارند .و فرش های پلی استر مرغوب پرزدهی نداشته اما کیفیت اکریلیک را ندارد .و قیمت مناسب تری نسبت به انها ندارد .

 

4- اگر خانه ای دارید که در معرض گردو غبار و دوده قرار دارد از فرشهایی خریداری کنید که دارای رنگ تیره و طرح های تو در تو می باشند.در این صورت فرشها کمتر دوده را و تیرگی ناشی از ان را نشان خواهد داد .

5- اگر محل زندگی تان کوچک است و میخواهید ان را بزرگتر نشان دهید بهتر است که از فرش های روشن استفاده کنید و اگر محیط زندگی تان بزرگ است و کم اثاثیه میتوانید ، از فرشهای تیره استفاده کنید که محل زندگی تان را دنج تر نشان دهد .

 

6- فرش های اکریلیک دارای پرز هستند .چند هفته ی ابتدایی پرزدهی طبیعی است اما اگر این پرزدهی ادامه پیدا کند ، این نشانه نامرغوبی فرش است .

 

در کل از محل های معتبر خرید کنید .تا در ازای هزینه ای که میپردازید ، فرشی مناسب خریداری کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد .

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 608
  • بازدید کلی : 4,052