close
تبلیغات در اینترنت
خرید فرش ماشینی و حمایت از کالای ایرانی
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

فرش ماشینی

خرید فرش ماشینی و حمایت از کالای ایرانی خرید فرش ماشینی یعنی حمایت از تولیدکنندگان فرش ماشینی برای ماندن در بازار جهانی. فرش دستباف ایرانی ،انواع فرش ماشینی ایرانی از جمله کالاهایی هستند که در ایران و جهان سهم بزرگی از صادرات را دارند.که امروزه با بالارفتن دلار و قیمت ارز برای…

خرید فرش ماشینی و حمایت از کالای ایرانی

خرید فرش ماشینی و حمایت از کالای ایرانی

خرید فرش ماشینی یعنی حمایت از تولیدکنندگان فرش ماشینی برای ماندن در بازار جهانی.

فرش دستباف ایرانی ،انواع فرش ماشینی ایرانی از جمله کالاهایی هستند که در ایران و جهان سهم بزرگی از صادرات را دارند.که امروزه با بالارفتن دلار و قیمت ارز برای وارد کردن مواد اولیه لازم برای بافت فرش، تولیدکنندگان فرش ماشینی با مشکل روبرو هستند .

علاوه بر تلاش خود تولیدکنندگان فرش ماشینی ،ایرانیان نیز باید از این کالای ایرانی حمایت کرده و خرید فرش ماشینی و یا فرش دستباف ایرانی را در صدر انتخاب های خود قرار بدهند .

با وجود تولید شدن فرش ماشینی در سطح وسیع و این موضوع که تولید کنندگان فرش ماشینی با مشقات فراوان تلاش می کنند در بازار جهانی جایگاه خود و نام ایران را حقظ کنند برخی سودجویان با وارد کردن فرش از اروپا و ترکیه نباید تیشه به ریشه این نام و اوازه بزنند .اما نقش مردم نیز در این زمینه بی تاثیر نیست و انها باید با خرید فرش ماشینی ایرانی یا فرش دستبافت ، از این کالای ایرانی و کارگران و تولیدکنندگان فرش ماشینی حمایت کنند .

 

گزارشی از کالای ایرانی

حمید کارگر، رییس مرکز ملی فرش ایران طی یادداشتی نوشت: با نامگذاری سال ۱۳۹۷ به «حمایت از کالای ایرانی»، سوگیری گفتار و کردار نهادهای مختلف کشور به این حوزه مشهود است و البته که هر بخشی از ظن خود یار این نام می‌شود.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، نه به عنوان رییس مرکز ملی فرش ایران که به عنوان یک ایرانی علاقه مند به فرش دستباف باور دارم که دستبافته های این سرزمین را می‌توان ایرانی‌ترین کالایی نامید که بایسته است مورد حمایت قرار گیرد.

 

فرش از دیرباز به عنوان یک عنصر قابل اتکا در سخن گفتن از ایران مطرح بوده است و می‌توان ادعا کرد شاخص‌ترین عنصری است که ایرانی بودن را نمایندگی می‌کند.

 

چرا که همه اقوام و قومیت‌های ایرانی در جای جای این سرزمین در ایلات و عشایر، در روستاها و در شهرها با آن در تعامل بوده‌اند و فرش فارغ از هر رنگ و زبان و مذهب با همه ایرانیان عجین بوده است.

 

از همین روست که فرش ایرانی وحدت در عین کثرت را به تصویر می‌کشد و تنوع فرهنگی ایران در نقش و نگارهای متنوع و متفاوت فرش‌های مناطق گوناگون کشور نمود یافته است و در عین حال هویت خاص ایرانی بودن را نیز حفظ کرده است.

وقتی از ایرانی بودن یک عنصر یا کالا در این زمانه سخن می گوییم، یعنی که باید ریشه در تاریخ داشته باشد. باید مورد پذیرش همه اقوام باشد. نباید با منافع ملی در تعارض باشد.

 

باید قابل سرمایه‌گذاری و تبدیل شدن به ثروت باشد. نباید آنچنان در احاطه محیط نخبگی باشد که اقشار مختلف ناتوان از برقراری ارتباط با آن باشند.

 

باید برای بخش قابل توجهی از مخاطبان برون مرزی آشنا و شناخته شده باشد و… که نگارنده بر این باور است این همه در فرش ایرانی به عنوان سفیر کهن فرهنگ و هنر این سرزمین گرد آمده است.

 

فرش ایران از انگشت شمار تولیدات ایرانی است که در گذر زمان ارتباط تمدنی خود را حفظ کرده و به عنوان یک اثر فرهنگی و هنری ارزش خود را گسترش داده است.

 

باور نگارنده بر اینست که هرچند وجه فرهنگی و هنری فرش بر وجه کالایی آن غلبه دارد، اما به عنوان تولیدی ارزآور در میان صادرات غیرنفتی کشور و به عنوان فرایندی اشتغالزا که اشتغالی ارزان و در دسترس را در نقاط مختلف کشور شکل داده است، برای قرار گرفتن در معرض توجه و حمایت در سال جاری نمونه‌ای بی مانند است.

بازدید : 1 تاریخ : شنبه 19 خرداد 1397 زمان : 18:8 نویسنده : مدیر سایت مدرن فرش نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 0
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 9
  • بازدید کلی : 9