loading...
فرش ماشینی
مدیر سایت مدرن فرش بازدید : 117 دوشنبه 15 مرداد 1397 نظرات (0)

فرش ماشینی اکریلیک

 

اکریلیک در واقع بهترین انواع فرش ماشینی موجود در بازار است .و با خرید فرش ماشینی 1200 شانه در جنس اکریلیک یک فرش دستباف گونه، جنس اعلی خواهید داشت .

مقدمه 

فرش ماشینی با الهام از فرش دستباف و در ادامه ی ان هنر ایجاد شده و توانسته با پیشرفت روز افزون، جایگاه خود را در خانه ی ایرانیان و خریداران خارج از ایران پیدا کند .

از قدیم الایام مردمان ایران برای چیدمان منازل خود، از فرش استفاده می کرده اند .که برای بافت فرش های خود از پشم گوسفندان و یا ابریشم استفاده میکرده اند .با ریسیدن پشم و کرک گوسفندان الیاف طبیعی تولید کرده و از ان در بافت صنایع مورد استفاده خود استفاده میکرده اند .یکی از این موارد، فرش دستباف است که علاوه بر استفاده ی خود ایرانیان، به وسیله بازرگانان و تجار به اقصی نقاط جهان صادر میشده و جز کالاهای لوکس و ارزشمند به شمار می رفته است .که حتی پادشاهان ایران برای ابراز ارادت خود به سایر حکام فرش دستباف ایران را به هدیه می فرستادند .

فرش ماشینی نیز راه همان هنر اصیل ایرانی را پیموده و اکنون جز کالاهایی است که در ایران و جهان، طرفداران بسیاری دارد و در انواع جنس و طرح و رنگ بافته میشود .

و هنر فرش ماشینی از شهر کاشان برخاسته و اوازه ی ان در کل جهان پیچیده به گونه ای که فرش ماشینی را همراه با نام کاشان سرچ کرده و ان را طلب می کنند .

فرش ماشینی در جنس های اکریلیک ،اکریلیک هیت ست شده، پلی استر و بی سی اف، و هم چنین پلی پروپلین بافت میشود .

در این مقاله در مورد فرش ماشینی اکریلیک صحبت میکنیم .

مقاله مرتبط : اکرولیک هیت ست شده چیست ؟

 اکریلیک 

اکریلیک در واقع به پشم مصنوعی شهرت دارد .و از نظر برخی خصوصیات به پشم شباهت بسیاری دارد .نخ اکریلیک بسیار رنگ پذیر است و اگر این نخ در فرش به کار رود، فرش بافته شده با نخ اکریلیک از نظر ظاهری بسیار زیباتر خواهد بود و از نظر کیفیت رنگ بسیار درجه یک خواهد بود .

نخ اکریلیک در برابر رطوبت مقاوم است و حتی باید بگویم در مقایسه با پشم طبیعی که جذب کننده ی رطوبت است، اکریلیک رطوبت را به خود جذب نمی کند .

پشم در مقایسه با اکریلیک این ویژگی را دارد که عایق است و در برابر گرما و صدا بسیار عایق خوبی است .اما اکریلیک این خصوصیت را ندارد.

اما در مقایسه با پشم طبیعی یک سری تفاوت ها دارد که، که به خاطر این موضوع است که پشم یک جنس طبیعی و هماهنگ با طبیعت است.اما اکریلیک یک جنس مصنوعی است که بازگشت ان به طبیعت زمان زیادتری طول میکشد .

 

فرش ماشینی اکریلیک یک سری نقاط ضعفی دارد که در اینجا ذکر میشود 

عایق گرما و سرما نیست ،برخلاف پشم که در زمستان گرم و در زمستان سرد است، اکریلیک این خصوصیت را ندارد .

و مشکل دیگر ان پرزدهی ان است .که بسته به کیفیت ان و طول الیاف استفاده شده در ان میتواند کم یا زیاد باشد .

 

اما فرش  اکریلیک نسبت به پلی استر تفاوت هایی دارد که در اینجا به ان اشاره میگردد

فرش اکریلیک نسبت به پلی استر بسیار نرم تر و لطیف تر است .

پلی استر ابریشم مصنوعی است که باعث درخشندگی فرش ماشینی میشود .

اگر روی فرش اکریلیک دست بکشید ،راحت بدون انکه دست روی فرش بچسبد، از روی ان سر میخورد .

نخ اکریلیک اگر عملیات هیت ست شدن روی ان انجام گیرد، باعث میشود الیاف ان دانه دانه بوده و داخل هم کلاف نشده و از زیر دست راحت رد شود .

نخ اکریلیک اصلا بوی مواد نفتی و پلاستیکی را نمیدهد .

در برابر حرارت های غیر مستقیم بسیار مقاوم است .و در برابر حرارت های ( قابلمه داغ و اتوی داغ و کتری داغ ) مقاومت بالایی دارد و چسبندگی ایجاد نمیشود .

فرش اکریلیک برگشت پذیری فوق العاده ای دارد و مقاومت بالا در برابر پاخوردگی از ویژگی های نخ اکریلیک است .

 

دقت کنید 

گاهی پیش میاید که فرش ماشینی را از جنس پلی استر میبافند و به اسم اکریلیک جا می زنند ،شما با توجه به ویژگی های فرش اکریلیک میتوانید بفهمید که جنس فرشتان همان جنس ذکر شده روی برچسب است و یا با ان مغایر است .

 

در کل اگر روی فرش دست کشیدید و زبری و سفتی را احساس کردید و رنگ ها گویی غبار گرفته بود و ان درخشندگی لازم را نداشت، بدانید که فرش اکریلیک نیست و پلی استر میباشد .و چه از نظر کیفی چه از نظر قیمت با اکریلیک قابل مقایسه نیست .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 84
  • بازدید سال : 603
  • بازدید کلی : 4,047